Zodra je jezelf aan de kant van de meerderheid ziet staan, wordt het de hoogste tijd om een pauze in te lassen en hierover na te gaan denken. De kans is namelijk zeer klein dat je daar de waarheid zult vinden.”

Mahatma Ghandi.


zondag 19 mei 2019

Gesjoemel met bio producten /12 mei 2019 / Door uitjebewust.

Gesjoemel met bio producten
12 mei 2019 / Door uitjebewust.

Het is een feit dat het daglicht heeft gezien. Er wordt gesjoemeld met biologische producten! Geschokt? We hebben toch keurmerken? Daar kan ik toch op vertrouwen? Ergens klinkt een harde zoemer… ding dong. Wake-up call. Weet jij hoe het nou zit?

Bio is een hype geworden. Zoals je weet leven we in een wereld waar verschillende dimensies met elkaar samenleven, ieder met een eigen drijfveer. De eerste biologische boeren, of het nu om groenten of dierlijke producten gaat, zijn vanuit hun ZIJN begonnen met het ‘anders’ doen. Zij hebben gezien dat de huidige ‘productiesystemen’ en daaraan gekoppeld onze consumptiepatronen voor schade aanrichten. Zij zijn de 5e dimensiepioniers die vanuit hun hart iets anders willen neerzetten waarbij vanuit respect voor Moeder Aarde in levensbehoeften wordt voorzien. Niet alleen voor jou, de consument, maar ook voor alle organismen (het land en de plant) en dieren die hierbij betrokken zijn. De hele keten dus. Zij zijn vanuit hun hart gestart met het herstel van alles wat tot nu toe als ‘heel normaal’ wordt beschouwd.

Meeprofiteren
Gezien de bewustzijnsgroei die op dit moment in een stroomversnelling raakt, is het logische gevolg dat bio ook is doorgedrongen in de 3e dimensie, die geld verdienen als drijfveer heeft. Die op een heel andere manier omgaat met leven en laten leven en waarbij onvoorwaardelijke liefde voor alles wat leeft nog in de kinderschoenen staat. Zij hebben ontdekt, dat met bio meer te verdienen is, dus schakelen ze om. Ze vragen een keurmerk aan en dan zijn ze eindelijk af van de uitknijpsystemen van supermarkten (2e dimensie). Althans dat denken ze. Hun drijfveer brengt met zich mee dat als het even niet meezit, er overgeschakeld wordt op het oude bekende: bijvoorbeeld het toepassen van chemicaliën of het voeren van gemanipuleerd voer. Vaak ook uit kostentechnisch oogpunt en het niet weten hoe het anders aan te pakken. Tot nu toe was er geen haan die ernaar kraaide. Het onderscheid is toch niet te zien (wel te voelen trouwens) en er komt wel meer geld in het laatje.