Zodra je jezelf aan de kant van de meerderheid ziet staan, wordt het de hoogste tijd om een pauze in te lassen en hierover na te gaan denken. De kans is namelijk zeer klein dat je daar de waarheid zult vinden.”

Mahatma Ghandi.


woensdag 18 oktober 2017

Lelystad: ‘foutjes, sorry!’ of pure manipulatie..!? / 18 oktober 2017 / Door GuidoJ. / © WantToKnow.nl/be

Lelystad: ‘foutjes, sorry!’ of pure manipulatie..!?
18 oktober 2017 / Door GuidoJ. / © WantToKnow.nl/be  


x Ministerie geeft toe:
‘Er zitten fouten in de berekeningen’..


Zoals oud-minister Pieter Winsemius in deze reportage zegt, is het ‘de zoveelste keer’ dat de overheid burgers behandelt als tweederangs mensen, wiens wensen en rechten met voeten getreden kunnen worden. Door geraffineerde manieren van werken door ‘overheidsambtenaren’, die ongetwijfeld de opdracht hebben gekregen van overheidsfunctionarissen, om de ‘cijfers maar te laten kloppen met de planningen’… Het is opnieuw PvdA-regeringspluch-plakker Sharon Dijksma, die haar socialistische achtergrond kennelijk heeft verruild voor een meer kapitalistische perpsectief, die de manipulaties met cijfers bagatelliseert….

De geluidsoverlast op grote delen van de route is volgens actiegroep ‘HoogOverijssel’ onderschat door een fout bij de verdeling van vluchten van en naar Lelystad. De actiegroep deed onderzoek naar de milieueffectrapportage (M.E.R.) voor de luchthaven en kwam achter de gemaakte fouten. Het blijkt dat er veel meer vliegtuigen over Gelderland en Overijssel komen, dan waar het ministerie vanuit gaat en haar calculaties op heeft gebaseerd…

De irritaties over de aanstaande uitbreiding van Lelystad Airport nemen alsmaar toe. In 2015 werd bekend dat het vliegveld mag uitbreiden tot 45.000 vluchtbewegingen per jaar en daarbij -vanaf 1 april 2019- zal gaan dienen als ‘overloop’ voor Schiphol. Daarbij is pas sinds kort bekend is dat de vliegtuigen al 80 kilometer vanaf Lelystad, op zeer lage hoogte moeten vliegen om het Schiphol-vliegverkeer niet te storen.

Hierdoor ontstaat in een groot gebied geluidsoverlast door toestellen die tientallen kilometers, op slechts 1800 meter hoogte moeten vliegen. Vorige maand boden de actiegroepen ‘HoogOverijssel’, ‘Laagvliegoutes Nee’, ‘Red de Veluwe’ en ‘Nee tegen laagvliegende vliegtuigen’ een petitie aan de Tweede Kamer aan, met de handtekeningen van 80.000 mensen.