Zodra je jezelf aan de kant van de meerderheid ziet staan, wordt het de hoogste tijd om een pauze in te lassen en hierover na te gaan denken. De kans is namelijk zeer klein dat je daar de waarheid zult vinden.”

Mahatma Ghandi.


vrijdag 17 juli 2015

Maya Berichten Dagelijkse gids voor Zelfbekrachtiging Dag 58 / Vrijdag 17 Juli 2015

Maya Berichten
Dagelijkse gids voor Zelfbekrachtiging
Dag  58

Vrijdag 17 Juli 2015


Etznab 6  Oude programma’s herschrijven

Ik ben Etznab (Witte Spiegel). De aanmoediging ik jullie vandaag wil aanbieden is te kijken in jezelf. Jullie leven is als een spiegelpaleis in het lachpaleis tijdens kermissen. Waar je ook kijkt, daar sta je dan. Soms is wat wordt gereflecteerd is een lust voor je; soms zijn de reflecties grotesk. Van sommigen ga je giechelen, terwijl je van anderen je hoofd wegdraait. Ga zo comfortabel en zo dicht als mogelijk voor een spiegel staan of zitten. Zet je bril af, als je die een op hebt. Maak je geest leeg van de bijzonderheden van de dag terwijl je een paar keer diep in en uit ademt. Ontspan met elke ademhaling.

Staar, met zo min mogelijk knipperen, in je ogen. Kijk dieper en dieper in je ogen. Doe je best om niet weg te kijken. Stel jezelf de vraag: "Wie ben ik?" Luister naar antwoorden die je in je hoofd hoort. Blijven meerdere malen vragen: "Wie ben ik?", terwijl je luistert naar antwoorden. Het kan zijn dat je een verscheidenheid aan antwoorden hoort. Als je herhaaldelijk de vraag stelt, kan de beschrijving van jezelf meer en meer diepgaander worden. Je kunt dingen horen zoals, ik ben (je naam) Ik ben een ouder. Ik ben Amerikaan. Ik ben verdrietig. Ik ben een kind van God, horen.

Dit is je innerlijke stem die zich verbindt met jou. Op een niveau, zul je je verbinden met je hersenen of innerlijke bewustzijn. Dit is waar je alles van jouw overtuigingen over jezelf hebt opgeslagen. Wanneer je meer expansieve omschrijvingen over jezelf begint te horen, vooral degenen die vreemde lijken voor jou, is het waarschijnlijk dat je afstemt bent op je Hogere Zelf, dat deel van jou dat in het Spirituele Rijk blijft en jouw verbindende schakel is naar de hogere gebieden. Als de verbinding met je Hogere Zelf nieuw voor je is, neem dan niet alles te letterlijk wat je hoort. Na verloop van tijd leer je om te onderscheiden welke gedachten van je lichaam zijn, van je Hogere Zelf, en welke komen van invloeden van buitenaf of gewoon geklets van je geest zijn.

Nadat je gestopt bent met het staren in je ogen, noteer je de gedachten die in je hoofd opkwamen terwijl je voor de spiegel stond. Besteed bewust aandacht aan deze gedachten en kijk of je je kunt herinneren waar ze vandaan kwamen. Voor de hand liggende, zoals: "Ik ben een ouder" behoeft geen verdere studie. Degenen die licht zijn en ertoe leiden dat je je goed voelt hebben geen andere aandacht nodig dan dat je de tijd neemt om je te koesteren in de warme gevoelens die ze je geven.

We moedigen jullie aan je te richten op de gedachten die ervoor zorgen dat je je ongemakkelijk voelt. Focus je op één gedachte tegelijk. Voel de spanning die het creëert in je lichaam. Is er een bepaalde plek waar je deze spanning voelt: je nek, je onderrug, je buik? Als de warme, verwarde gedachten je ongemakkelijk maken, dan heb je mogelijk blokkades die het ontvangen van liefde tegenhouden. We raden zeer sterk Louise Hay's naslagwerk , Genees je lichaam, *aan dat plaatsen laat zien waar mensen de neiging hebben om bepaalde denkpatronen op te slaan in hun lichaam. Dit kan helpen je geheugen naar de eerste gedachte te duwen die de overtuiging gecreëerd heeft die je probeert te ontdekken.

Kunt jij je een specifiek evenement herinneren waar je dit bijzondere ongemak gevoeld hebt? Wordt je geheugen getriggerd tot die gebeurtenis toen deze gedachte zich aanvankelijk voordeed? Heb je deze gedachte over jezelf gehad voor zo lang als jij je dat kunt herinneren? 

Als je herinneringen naar boven laat komen die pijnlijk zijn, vraag jouw  Gidsen om de pijn te verwijderen. Als je dieper in het geheugen wilt graven, kunt je vragen of je terug kunt gaan als waarnemer om te kijken hoe de gebeurtenissen zich ontvouwen, zonder het gevoel van emoties. Ga dan terug, observeer en vind manieren waarop je de ongewenste emoties die je op dat moment voelt los kunt laten. De uiteindelijke doel van deze oefening is om de negatieve emoties los te laten. Dit kan ook het vergeven van anderen en jezelf inhouden. Het kan nodig zijn om de verantwoordelijkheid voor jouw deel van het evenement te nemen. Als je diepe wonden hebt ervaren waarin je het slachtoffer was, kan het vergevingsdeel iets zijn wat je niet eens kunt overwegen op dit moment. Als u aarzelt om te werken aan deze wonden bij jezelf, zoek dan professioneel advies.

Als jullie nog steeds vasthouden aan woede, haat, angst en dit soort emoties, zullen ze zich als een ziekte in jullie lichaam manifesteren. Dit is het spul dat kanker, hart-en vaatziekten en verslavingen creëert. Jullie kunnen je gerechtvaardigd voelen in je wens om vast te houden aan deze gevoelens. Je kunt het gevoel hebben dat je het nodig hebt om vast te houden aan deze gevoelens om jezelf te beschermen tegen pijn. Je kunt een verscheidenheid van redenen voelen om je pijnen aan op te hangen. Dit is jouw keuze; wij oordelen niet in wat jij kiest om te doen. Echter, wij zijn van het licht en het is onze vreugde om jullie te helpen de vreugde die wij voelen te voelen. Wanneer jullie vragen om ondersteuning bij het helen van jezelf, zijn wij gemotiveerd om jullie te helpen om deze giftige gedachten los te maken van jullie systeem.

Er zijn veel oefeningen beschikbaar om jullie te helpen anderen te vergeven en om jullie manier van denken te veranderen, zodat jullie niet meer de rol van slachtoffer spelen. We spreken nu tot degenen onder jullie die zijn klaar om uit te stijgen boven de negatieve ervaringen en uit reiken naar de hogere gebieden. Een methode om jezelf en anderen te vergeven betreft een ​​beleid van "Doe alsof 'tot je het kunt." Heb je ooit een film gekeken of geluisterd naar een verhaal waar je emotioneel bij betrokken werd? Het maakt niet uit of het nu fictie was of op basis van een feitelijke gebeurtenis, je reageerde alsof het echt was en huilde, lachte of voelde diverse andere emoties. Je voelde de ervaring alsof het jouw eigen of een gevoel was uit compassie voor degenen die betrokken waren in het verhaal. Je onderbewustzijn neemt het verhaal letterlijk, want het weet niet het verschil tussen fictie en werkelijkheid.

Deze kennis kan worden gebruikt als een genezingsproces. Je kunt je onbewuste geest programmeren om gebeurtenissen op te nemen om te helpen jezelf te helen. Laten we zeggen dat je een diepe jeugd wond waardoor je nu nog bang bent voor iets of nog steeds heel erg boos bent op een ander. Met het oog op "doe alsof 'tot je het kunt,"  kun je geselecteerde affirmaties in je wezen programmeren door het herhalen van bepaalde uitdrukkingen. 

Affirmaties hebben bewezen zeer effectief te zijn voor sommige mensen. Echter gaan we verder dan positieve affirmatie uitspraken.

Wat we moedigen je aan om een paar concrete uitspraken op te schrijven, zoals, "Ik heb mijn vader vergeven voor dit of dat wat hij mij heeft aangedaan. Ik laat alle woede los betreffende mijn moeder omdat zij dit of dat" gezegd heeft. Als je een traumatische incident gehad hebt, zoals een bijna-verdrinking ervaring waardoor je sindsdien bang bent om in diep water te zijn, kun je iets schrijven als:" Ik geniet van het drijven op het water. "Wees moedig en kijk zo diep mogelijk naar je wond ; weer willen wij jullie eraan herinneren dat je terug kunt kijken als waarnemer om te voorkomen dat je de pijn voelt die je had tijdens het oorspronkelijke evenement. Er is geen noodzaak voor jullie om ooit weer de negatieve emoties te voelen. Echter, deze emoties moeten wel worden losgelaten, zodat jullie ten volle een gezond leven op Aarde kunnen ervaren.

Als jullie je voorbereiden om jullie verklaringen te schrijven, raden we je aan om te streven naar jullie hoogste verlangen. Als jullie genezen, kan je jezelf zelfs in staat voelen om nog hoger te gaan. Bijvoorbeeld, laten we doen alsof je bijna verdronken was toen je jong was. Als gevolg daarvan, bent je nu bang om in water te zijn dat boven je knieën reikt. Tijdens het maken jouw bevestigende uitspraken, kun je jezelf intens angstig gaan voelen bij de gedachte aan het drijven in diep water. Als het mogelijk is, schrijf het dan toch op. Nadat je de visualisatie een paar keer hebt geprobeerd, en als je merkt dat het te stressvol en afleidend is, ga dan je gang en herschrijf de verklaring met iets waar je kunt beter mee kunt omgaan, zoals het staan in kalme, helder water tot aan je dijen. Als je eenmaal het visualiseren van jezelf in diep water tot aan je dijen onder de knie hebt, beweeg dan buiten je comfort zone naar dieper water. Het doel van het schrijven van deze uitspraken is om jezelf een duidelijke inzicht van wat je wilt genezen te geven.

De volgende stap is om de gewenste effecten te visualiseren die je wilt ervaren. Tijdens deze stap van het proces, is het belangrijk om alle zintuigen te integreren en de emoties rond het evenement te voelen. In dit geval projecteer je je zintuigen in het voelen van de gebeurtenis, wat het zo echt mogelijk maakt. Vergeet niet dat je onderbewustzijn het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet kent. Wat je doet is het vervangen van het oude verhaal met een nieuw verhaal. Hoe meer je de gevoelens kunt injecteren alsof ze echt zijn, hoe meer succesvol je genezingsproces zal zijn.

Wij nodigen je uit om te beginnen. Spreek herhaaldelijk je affirmatie hardop uit. "Ik geniet van het drijven op water." Dit koppelt je zintuigen aan horen en spreken. Druk je  gevoelens van ongemakkelijk zijn door en visualiseer jezelf drijvend op een meer. Misschien zul je jezelf zien op een rubber vlot. Voel het rubber onder je lichaam. Voel de warmte van de zon op je gezicht. Proef het water, is het zoet of zout? Voel de zwoele bries op je huid. Wat hoor je: zeemeeuwen, spelende kinderen, zachte muziek, vliegtuigen die overvliegen? Ruik het rubber van het vlot. Ben je alleen of met vrienden? Laat je lichaam zich ontspannen. Begin met de tenen, ontspan één teen tegelijk. Beweeg je benen en ontspan elke spier, helemaal naar de bovenkant van je hoofd. Hoor jezelf zachtjes herhalen, "Ik geniet van drijven op het water. Ik geniet van drijven op het water. Ik geniet van drijven op het water."

Het is zeldzaam dat een volledige loslating de eerste keer, dat je visualisaties doet zoals deze, gebeurt. Hoe dieper de wond en hoe meer je je vasthoud aan een emotie binnen je overtuiging, hoe moeilijker het kan zijn om de gedachte die wordt verankerd te veranderen. Echter, houdt goede moed, elke gedachte of gewoonte die je hebt gecreëerd, kun je niet ongedaan maken! We raden je aan het visualisatie proces zo vaak te herhalen als mogelijk is. 

Streef altijd naar de hoogste emoties van liefde en dankbaarheid die je kunt opbrengen. Er komt een moment dat je een energie verschuiving zult voelen of gewoon zult weten dat de kwestie is opgelost. Op dit punt, kan fysieke genezing optreden. Je zal de mogelijkheid hebben om kanker en andere vormen van de ziekte die in je aura zijn vergrendeld te ontbinden. Er zijn vele lagen die betrokken zijn bij de genezing van wonden uit het verleden en het opnieuw creëren van denkpatronen. Beweeg in je eigen tempo.

Terwijl we elke dag door de Tzolkin kalender heen bewegen, zullen we jullie laten zien hoe jullie de lagen tevoorschijn kunnen laten komen die jullie afhouden van het ervaren van de Hemel op Aarde. Wij nodigen jullie uit om ons op te roepen voor ondersteuning. Weet dat jullie op ieder moment omringd zijn door geestelijke wezens die achter jullie staan en roep ze op om jullie te helpen om te ervaren wat het ook is dat jullie wensen. We oordelen niet over de keuzes die jullie maken. Snap je, er zijn velen van ons die niet verlangen om de dichte, fysieke structuur, waarin jullie jezelf bevinden binnen te komen. Echter, door jullie, kunnen wij de dimensie waarin jullie verblijven meer volledig ervaren en begrijpen. Wij danken jullie voor deze gelegenheid om jullie te dienen en te ervaren door jullie ogen.

Houd goede moed, we zijn altijd in de buurt. Heb een gelukkige dag.
Wij zullen hier blijven!

Selamet! Etznab 6

Vertaald: wakkeremensen.blogspot.nl