Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

zaterdag 8 juli 2017

Heavenletter 1833: Als een Bruid en Bruidegom / Geplaatst 8 juli 2017

Als een Bruid en Bruidegom
Brief uit de Hemel
Geplaatst 8 juli 2017


God zei:

De bediende dient en degene die wordt bediend, dient ook, zoals Ik jou dien.
De manager van de bank dient de kasbediende.
De kinderen op school dienen de leraar.
Wie dient het meest? Ik bedien jou en jij dient Mij.

Dit is geen ruil, want Ik geef aan allen. Ik hou niet bij hoeveel jij geeft. Jij bent het die weegt en je waarde overdenkt en niet alles accepteert wat Ik jou geef. Ik werk hard voor jouw acceptatie.

Natuurlijk, Ik werk helemaal niet hard. Het betekende niets voor Mij om het universum met mijn gedachte te scheppen. Zeven dagen? Waarom, dat zou op een minuut lijken. Het is het gemakkelijkste van de wereld voor Mij om jou lief te hebben. Groter dan alles is Mijn liefde voor jou en jij bent groter dan jij toestaat.


Jij strooit rijst op je altaar voor Mij. Van wie heb je de rijst, die je aan Mij geeft? Ik heb aan alles gedacht. Ik heb alles voor jou voorbereid. En jij dient Mij met dat wat Ik jou heb gegeven. Je kunt Mij niet snel genoeg geven wat Ik jou heb gegeven. Ik vraag jou alleen om Mij toe te staan jou te dienen.

Wie heeft het hier voor het zeggen? Ik gaf jou je vrije wil, opdat jij bepaalt wat je met de geschenken van het universum doet. Ik kan niet tegenstemmen. Ik kan jouw hart niet dwingen om zich op te offeren. Ik kan jou niet onderwerpen. Ik blijf naast jou als een goede lakei, tot je dienst, als je Mij nodig hebt, op jouw gebieden. Ik ben snel om elke wens van jou te ondervangen. Een wenk in Mijn richting is genoeg.

En op die manier dien je Mij, door Mij toe te staan jou te dienen. Hoe eenvoudig is jouw ruil. Ik geef alles en jij geeft als het jou uitkomt op een juist moment in Aardse tijd. Ik zie alles, overal. Ik kijk in het diepste van jouw hart en Ik zie Mijzelf daar opletten, wachtend op een signaal van jou. Jouw zicht is niet helemaal zo goed als het Mijne, dat is alles.

Als je verder zou kijken, als je zicht verfijnder was, kon je ook in Mijn hart kijken en je zou weten dat je daar (in Mijn hart) met Mij had verenigd. Je zou weten dat je gezeten was in het centrum van Mijn hart, onwetend van waar je was, denkend dat je ergens anders was, denkend dat je een eigen hart had, eerder dan dat Ene dat Wij delen, eerder dan dat Ene dat de wereld laat glinsteren, eerder dan dat Ene dat jou verheft en de dwalende wereld, als een ballon die omhoog stijgt en zichzelf redt van een nieuwe hoogte.

O Geliefden, hoe groot het universum en hoe klein de wereld waarin jij het moeilijk hebt om je te vestigen. Kom, sta op uit je stoel en maak een reis met Mij. Laten We door het firmament naar de maan reizen, laten We ons baden in zijn witheid en dan overspringen naar de zon waar We ons verwarmen in gele dekens en dan voor de lol van ster naar ster springen. Laten We stuiteren op de sterren. Laten We springen.

Laten We ook stuiteren op de Aarde omdat de Aarde een Ster is. Ze is een glanzende ster, een kruis van licht in Mijn oog. Bekijk de Aarde nu door Mijn ogen, Mijn hart.
Kijk, ze is als een zon, helemaal wervelend gouden licht. Zie je ogen transformeren. En zoals jouw ogen zien, zo is de wereld. Er is geen verschil tussen jou en de Aarde.

Besef je nu hoe We een Eenheid vormen, niet een onpeilbare, maar Eén peilbare, een peilbaar ritme van Liefde vult alles met het Licht dat We zijn, genietend van het dienen van Elkaar op een manier zoals een bruid en bruidegom elkaar voeren met de bruidstaart.

vertaald door: