Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

zaterdag 3 juni 2017

De Frequentie van deze week: Ontplooien met de juiste ingrediënten /1 juni 2017 / Janosh

Ontplooien met de juiste ingrediënten
1 juni 2017 / Janosh


De Frequentie van deze week is Onplooiing. Het is een frequentie die gelijk een positief gevoel opwekt, want we willen groeien. We willen graag onze talenten en potentieel ontplooien en in deze tijd kan dat ook makkelijk. Er zijn talloze boeken, trainingen, workshops en wat al niet meer om je persoonlijke ontwikkeling een boost te geven. Maar dwaal een tijdje rond in het oerwoud van coaches, inspirators en personal trainers en je raakt vanzelf de weg kwijt. Er wordt zo veel geroepen en geclaimd dat je haast niet meer weet wat je wel of niet geloven moet. Los van de vraag ‘Wie kent de waarheid?’ (waar geen antwoord op is) blijf je vooral zitten met de vraag: ‘Wat is de weg voor mij?’

Tik op Google het woord ‘persoonlijke ontwikkeling' in en je hebt huiswerk voor de rest van de dag. Het aanbod aan workshops en trainingen is gigantisch. Er wordt in deze tijd van alles gedaan om in te spelen op onze groeiende behoefte om onszelf te ontwikkelen. Maar laten we niet vergeten dat het allemaal inspiratie is en dat jouw uitdagingen en levenslessen niet in één workshop te vatten zijn. Je kunt overal iets uit halen, maar niemand kan jou exact vertellen wat jij moet doen voor jouw groei. Elk boek en elke workshop is immers gefilterd door degene die het heeft gemaakt, wat iets zegt over zijn of haar ontwikkeling.


Er zijn veel prachtige boeken en trainingen waar je veel aan hebt en waar je informatie uit kunt halen, maar kies alleen uit wat met jou resoneert. Denk niet dat je iets mist als je ergens niet over mee kunt praten. Je hoeft niet constant in de leermodus te zitten. Wat ik zelf vaak ervaar, is dat er mensen bij me komen die verschillende workshops tegelijk doen en geen tijd en ruimte nemen om dat wat ze geleerd hebben in te laten zakken. Als dan de verschillende frequenties chaos veroorzaken, blijkt dat ze uiteindelijk met meer vragen blijven zitten dan dat ze beantwoord hebben gekregen. Zonde van de tijd en energie! Nu wil ik niet beweren dat je maar één inspiratiebron tegelijk mag hebben, alleen sommige smaken gaan gewoon niet goed samen. Jezelf ontwikkelen is niet als online shoppen. Het is een kwestie van heel geduldig en bewust de juiste ingrediënten samenvoegen.

Wat mij altijd raakt als ik naar de hologrammen kijk, is dat er niets bij jou naar binnen wordt gegooid; het maakt alleen iets wakker in jezelf. Het helpt je om van binnen naar buiten te kunnen groeien. Ook ik ben vaak op zoek naar inspiratie en dan Google ik wat er in de wereld gaande is, maar dat levert me zelden iets op. Toen ik Ontplooiing maakte, voelde ik heel duidelijk dat eigenlijk niets buiten mezelf mij kan voeden. Ik zie heel veel mooie dingen, maar ik kreeg wel eens het gevoel: er is iets mis met me, want ik resoneer bijna nergens mee.

Bij het maken van Ontplooiing kreeg ik het inzicht dat we onszelf alleen puur kunnen ontwikkelen als we naar binnen gaan, zonder afleiding en zonder het gevoel te hebben ergens aan te moeten voldoen. Zonder het gevoel te hebben dat een ander z’n pad ook ons pad moet zijn. Zo blijven we ook met plezier groeien en hebben we niet meer zo de neiging om onszelf met anderen te vergelijken. Alleen jij kunt voelen wat je nodig hebt en wat niet. Dus volg niets blind, maar pak ingrediënten uit verschillende hoeken en stel je eigen recept samen.

Mijn ingrediënt voor jou, is geometrie beleven. Wat ik geleerd heb van de taal van geometrie (en ook in veel workshops heb zien gebeuren) is dat het je niets wil opleggen. Dat het niets bij jou naar binnen duwt, maar puur datgene ontwaakt wat in jou geheeld wil worden of wil groeien. Daarom: gebruik Ontplooiing deze week en laat los wat ik er zelf bij gevoeld heb.

Het gaat om wat jij erbij voelt, dus geniet van je ervaring.

Van hart tot hart,
Janosh