Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

woensdag 21 juni 2017

Heavenletter 1816: Anderen Helpen / Geplaatst 21 juni 2017

Anderen Helpen
Brief uit de Hemel
Geplaatst 21 juni 2017


God zei:

Jij vraagt je af, wanneer jij beloofd hebt om iets te doen voor iemand anders, of je hun eigen verantwoordelijkheid overgenomen hebt. Je hebt jezelf misschien afgevraagd, "Hoeveel verantwoordelijkheid is aan mij om te nemen? En als ik haar neem, en haar niet meer wil? Wat doe ik dan?".

En je vraagt ook, "Maak ik iemand afhankelijk van mij? Ben ik afhankelijk van het hun dienen? Ik wil betrouwbaar zijn maar niet dat zij van mij afhankelijk zijn. Ik wil dat zij op mij kunnen rekenen maar ik wil niet dat er teveel op mij gerekend wordt voor mijn welzijn of dat van de ander".

Dit is het relatieve leven, geliefden, en toch terwijl er veel afhankelijk is van een bepaalde situatie, is er een algemeen antwoord: Neem verantwoordelijkheid als meer dan het idee jouw hart blij maakt. In je hart wil je iemand zijn die prachtige dingen doet, en toch heb je soms niet de mogelijkheid om dat wat je huldigt te vervullen. Zegen alle Menselijke Wezens die in goed geloof anderen helpen hun last te dragen.


Dus misschien wens jij om milddadig te zijn, maar je bent het niet, of je bent het niet genoeg.
Zelfs als je soms iemand wilt helpen zijn groenten te dragen, en op een of andere manier aarzel je. Soms denk jij teveel.

De man die Christus zijn kruis hielp te dragen woog niet de voordelen en tegendelen af. Hij dacht niet aan alle indirecte gevolgen ervan. Hij zag een simpele nood, en hij vervulde hem gewoon. De enige reden waarom hij het deed was omdat hij daar was, en hij zag de nood. Het maakt niet uit of zijn naam herinnerd zal worden of niet. Zijn simpele daad wordt herinnerd en is gesynthetiseerd in ieders hart.

Soms zet jouw ego jou aan om goede daden te doen. Jouw motief mag misschien heimelijker zijn dan jij dacht. Wees eerlijk tegen jezelf. Soms, geliefden, heeft het verlangen de Hemel te betreden heeft zijn verborgen motief.

Wanneer er een brand is, ga je niet in discussie: "Ieder voor zich. Laat iedereen zijn eigen weg naar buiten vinden." Verder zeg jij ook niet: "Degenen die hun weg naar buiten vinden zijn bedoeld om hun weg naar buiten te vinden. Het is niet aan mij om mij daarmee te bemoeien." Jij bent misschien niet de grote held die iedereen naar buiten draagt, maar jij probeert om de brand te blussen.

Jij kunt alles wat je kiest rechtvaardigen of niet. Maak je keuzes en wees niet afhankelijk van redenen van buiten om ze te versterken, want dan heb je jezelf afhankelijk van de redenen gemaakt.

Er zullen altijd redenen zijn om het te doen en redenen om het niet te doen.
Afhankelijkheid werd niet altijd als een verkeerd iets beschouwd. Afhankelijkheid bestaat. Eens zal iemand op jou rekenen. Een andere dag reken jij op iemand anders. Van afhankelijkheid, naar of van, misschien ben jij weggesprongen zoals van een stier. Jij kunt alleen dienen door te dienen.

Om op een ander te kunnen rekenen is niet iets slecht. Afhankelijkheid heet ook wel vertrouwen. Volg je hart voor wat het waard is, niet voor wat opgelegd is. Stel jouw woorden met jouw hart op een lijn, en maak je woorden waar. Wees in staat om op je woorden te rekenen, geliefden.

Ik reken op jou. We kunnen zeggen dat Ik afhankelijk van jou ben. Ik reken op jou om Mij te dienen in de wereld. Wanneer jij Mij dient, is jouw aandacht op Mij dienen gericht. Niet zozeer op de een of ander individu die jij aan het dienen bent, en hoe veel jij bent, maar meer jouw aandacht om een grotere horizon te dienen.

Geliefden, als je Mij dient, dien je jezelf. Analyseren en afwegen hebben niets te maken met dienstbaarheid. Simpel dien gewoon.

vertaald door: