Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

dinsdag 30 mei 2017

Heavenletter 1793: Ga het Veld Op / Geplaatst 30 mei 2017

Ga het Veld Op
Brief uit de Hemel
Geplaatst 30 mei 2017


God zei:

Hoewel Ik een Doener ben, moet jij nog wel wat doen. Het is waar dat Ik schatten aan jouw voeten neer laat vallen, maar toch zit jij niet in een schommelstoel te wachten tot Ik dat doe. Jij verwacht niet dat Ik jouw stoel laat schommelen, dus waarom wachten op Mij voor al het andere? Doe met Mij mee.

Hoewel Ik een Doener ben, moet jij in de relatieve wereld erop uitgaan. Wanneer jij honkbal speelt, moet je of de bal gooien of vangen of het verknoeien. Het zou een fenomeen zijn voor het spel om naar jou toe te komen en voor jou om er plezier in te hebben. Ontzeg jezelf dat plezier niet.

Wanneer er een feest voor jou is, ben jij nog steeds degene die moet eten. Geef jezelf te eten.
Wanneer jij werk aan het zoeken bent, vind je het. Het mag op jouw stoep komen alsof het niet verbonden is met jouw zoektocht - of toch wel?


Wanneer jij welvarender wilt zijn, kun je er beter iets aan gaan doen. Misschien zal er een onverwachte gunst in jouw schoot vallen, maar ondertussen moet je niet wachten op die gunst. Verwacht gunsten en gebruik je spieren.

Ja, Ik ben de Doener. Ik ben de Ultieme Gever. En toch ben jij de uitvoerder van Mij op Aarde. Misschien dat jouw emoties jouw verlangen zijn. Zeker, jouw emoties geven een signaal dat jij Mij verlangt. Ja, Ik ben de Doener, maar dat betekent niet dat jij een nietsdoener moet zijn. Zet je hart en ziel aan voor jouw kleine streven hier op Aarde, waarom ben je anders hier?

Maar heb in jouw bewustzijn door dat Ik de Doener ben. Geef al wat je doet als een geschenk aan Mij. Stuur je curriculum vitae uit om Mij te helpen om jou te dienen. Schoffel je tuin. Plant er rozen. Raap het afval op van de straat. Doe de duizend en een dingen die de mensen op Aarde doen. En weet toch dat Ik de Doener ben.

Er is nogal een verschil in weten wie de Doener is en denken dat jij jouw eigen held bent. En toch, wat kun je anders doen dan voortgaan alsof jij een grote bijdrager bent? Je weet dat terwijl jij op Aarde bent, jij iets moet doen, dus jij kunt net zo goed actie gaan ondernemen. Ga voort in het leven. Dat Ik de Doener ben spreekt jou niet vrij van verantwoordelijkheid.

Ik heb al gemerkt dat jouw verlangens sneller vervuld worden, gemakkelijker. Jij bent verrast en verrukt. En jij hebt misschien niets gedaan dan het verlangen hebben. Dit zal meer en meer gebeuren. Er zal een tijd komen dat jouw verlangen genoeg is, en alles zal gebeuren zoals je verlangt. Wanneer je een appel verlangt, zal er op jouw deur geklopt worden, en er verschijnt een vriend met een schepel met appels. Wanneer jij een rit verlangt, zal er een rit verschijnen. Al wat je wenst zal in een oogwenk naar jou toekomen.

Ondertussen, is het geen aan vertrouwen in Mij als jij actie onderneemt voor jou zelf en voor de wereld. Weet gewoon dat wat is bereikt, niet is bereikt op alleen het maaiveld. Weet gewoon dat jij zowel deelnemer als ontvanger bent. Misschien dat jouw deelneming niet meer bereikt heeft dan jouw deelneming. En toch betekent jouw deelneming dat jij daar was, een handje aan het helpen. Dat op zichzelf is een prestatie.

Ja, de balans tussen doen en zijn op Aarde is moeilijk. Maakt niet uit. Ga het veld op en vertrouw op Mij. Dit betekent niet dat jij niet in jezelf moet geloven, maar uiteindelijk zijn jij en Ik Een. Dus het actieve verlangende deel van jou werkt samen met het Stille deel van jou, en wat Wij - Ik, jij - wensen komt uit.

vertaald door: