Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

dinsdag 18 april 2017

Heavenletter 1737 Zoek Je Eigen Geluk / Geplaatst 18 april 2017

Zoek Je Eigen Geluk
Brief uit de Hemel
 Geplaatst 18 april 2017


God zei :
 
Geliefden, Ik weet dat het spoor dat jij volgt op Aarde niet altijd makkelijk is. Ik begrijp waar jij bent en wat je voelt. Toch heb ik geen medelijden met je omdat dat jou zou houden waar je bent, ondergedompeld in jouw situatie. Ik dien hoger dan jouw huidige toestand. Ik zoek ernaar om jou uit jouw huidige verwarring te tillen, zelfs als die nog steeds om jou heen lijkt te bestaan.
 
Steeds weer komen Wij terug op het feit dat jouw gedachten zullen moeten veranderen, en dat jij degene bent die ze moet veranderen. Ik zeg niet dat dit gemakkelijk is. Ik zeg dat het moet gebeuren, net zoals een chirurg jou zal vertellen dat jij een operatie nodig hebt. Wat ook zijn mededogen mag zijn, hij moet toch in jou snijden. Alle sympathie van de wereld zal niet jouw situatie helen, dus sympathie is niet het meest noodzakelijk.
 
Zelfs als je nooit sympathie gehad hebt of zelfs maar begrip, is het nog steeds niet het belangrijkste. Jij bent het die begrip moet hebben.
 
Als je in een kuil gevallen bent, moet je eruit klimmen. Iemand kan langskomen en jou een handje helpen, maar wacht er niet eeuwig op. Een helpende hand kan alleen maar even helpen, maar als je uit de kuil bent, ben jij het die vooruit moet. Jij bent degene die je eigen geluk moet zoeken.
 
Soms voel je dat je een ondraaglijke situatie onder ogen moet zien. Je voelt dat je niet langer kan wachten. Ik vertel je dat ondraaglijke situaties net als paddenstoelen zijn, en ze blijven maar opkomen.
 
De manier om ondraaglijke situaties op te lossen is je gedachten te veranderen. Wat de situatie ook zijn mag, je hebt keuzes. Als jouw baas je tot het uiterste drijft, dan heb je keuzes. Je kan opstappen. Je kan een andere baan zoeken en misschien ook een andere baas die jou kan afleiden. Of jij kan uit de huidige situatie komen zelfs als je er in zit. Een draai in je gedachten doet wonderen.
 
Je manier van denken veranderen kan als een prachtige lichte regenbui zijn die komt om een droog terrein te bevochtigen.
 
Je gedachten zijn net als vitaminen die je inneemt. Neem het goede potje. Neem de pil die jou zal voeden.
 
Soms komen er 's nachts donkere gedachten bij jou op. Het lijkt alsof ze bij jou binnendringen. Jij wilt eerlijk zijn en niet jouw gedachten ontkennen. Tegelijkertijd hoef je ze niet vast te houden. Beschouw de donkere gedachten die jou bezoeken als wandluizen. Sta op, schud ze uit je lakens, en doe schone lakens op je bed.

Gedachten zijn vervangbaar, en jij hoeft ze niet te houden. Behoud alleen de gedachten die van waarde zijn voor jou. Waarom de donkere gedachten herhalen? Je hebt ze vaak genoeg gehoord. Waarom zo loyaal zijn aan die gedachten die jou verraden?
 
Wie is de baas over jouw gedachten? Je gedachten of jij? Wie heeft het verstand? Je gedachten of jij? Wie dient wie? Dien jij je gedachten, of dienen jouw gedachten jou?
 
Geef Mij jouw donkere gedachten. Geef ze over aan Mij. Je zou Mij geen verwelkte bloemen geven, maar Ik vraag jou Mij jouw verwelkte gedachten te geven. Geef Mij degene die jij niet wilt. Geef ze aan Mij, jij kunt ze wegdoen. Laat jouw gedachten door je vingers glippen. Ze zullen Mij niet beledigen. Ik weet wat te doen met die waardeloze oude gedachten. Ik zal een groot vreugdevuur van ze maken. Jouw gedachten waren toch niet veel waard. Ze wogen een ton, maar ze waren vet geworden door hun eigen onbelangrijkheid.
 
Geliefden, nu komt er een einde aan ongewenste gedachten. Ze zijn uit hun schuilplaats gekomen, en nu zijn ze weg gegeven. Zou je ze werkelijk willen houden?
 
vertaald door: