Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

woensdag 12 april 2017

Heavenletter 1666 Leider van de Mensheid / geplaatst 12 april 2017

Leider van de Mensheid
Brief uit de Hemel
geplaatst 12 april 2017

God zei :

Als een leider van de Mensheid, ben je dienstbaar. Een leider is een dienaar. Een leider is er op uit om de behoeften van anderen te vervullen. Wanneer mensen zich tot jou keren, wees dan dienstbaar.

Net zoals je Mij dient, dien je anderen. Dit is het geschenk dat Ik je gegeven heb, dienstbaar te zijn aan het Universum. En dit is het geschenk dat jij geeft. Het is aan jou om te geven wat Ik aan jou geschonken heb. Door het te geven behoud je het. En dit is jouw dienstbaarheid, en dit is hoe je vreugde serveert aan Mijn gasten in de wereld.

Een leider is gastheer. Wanneer je groot bent, neem je waar vanaf de hoogte waar je verblijft.

Ooit ging het in jouw leven om jou en wat jij wilde, je rechten en je privileges. Nu je je er bewust van bent hoeveel er aan je gegeven is, geef je. Dat is de hoogte waar je vertoeft.


Wanneer je in de gaten hebt dat het je aan niets ontbreekt, overzie je de wereld en de mensen, en steeds meer zie je in dat je haar dienaar bent. Niemand is meer dienstbaar dan de koning.

Dienen is niet hetzelfde als voedselvoorziening. Het is dienen. Het is dienstbaar zijn aan het Hoogste, en dat is liefde. Je bent dienstbaar aan liefde, liefde in de zin van eenvoudige stilte, alsof je liefde zelf bent. Wanneer je liefde was, hoe zou je het dan geven? Wanneer? En waar? Je bent liefde. Hoe zul je het geven? Je bent een helper. En je helpt Mij. Je bent dienstbaar aan Mij. Je geeft aan Mij.

Mijn dienaar is niet slaafs dienstbaar. Hij is op gepaste wijze dienstbaar. Op ongepaste wijze is het geen dienstbaarheid. Een knorrige ober die voedsel voor je neus zet is niet dienstbaar. Degene die jou goed dient is degene die aan jou geeft vanuit zijn gevende hart. Het is zijn verlangen om dienstbaar te zijn. Bestaat er een groter voorrecht dan dienstbaar te kunnen zijn?

Het wordt vermoeiend om steeds van jezelf uit te gaan, mijmerend over je bedachte behoeften, en hoe die ooit vervuld zullen worden.

Als leider, heb je geleerd dat het je behoefte is om dienstbaar te zijn, niet als werkezel, maar als een koning. Je bent een koning onder de mensen. Dit is je rol, en die is zeer nederig. Voel je je niet nederig als Mijn dienaar? Zij die dienstbaar zijn, zijn de zachtmoedigen die de Aarde zullen erven. Jij hebt die al geërfd. Het was je nagelaten.

Toen je een baby was diende je je ouders met gelukkig zijn. Het ging je op natuurlijke wijze af. Je was dienstbaar door te lachen en vreugde te beleven. Als baby bracht je het er goed van af. Je was op een heel goede manier dienstbaar.

Toen je een student was, was je dienstbaar aan je leraren. Je leraren waren weer dienstbaar aan jou, en nu jij een leraar bent, ben je ook weer dienstbaar. Onderwijzen is dienstbaar zijn. Leiderschap uitoefenen is dienstbaar zijn. Door dienstbaar te zijn wordt je meer als Mij.

Het is niet zozeer een kwestie van regeren. Het is meer een kwestie van dienstbaar zijn. Je bent dienstbaar aan je Zelf. Je bent dienstbaar aan Mij, en Ik ben datgene dat het mogelijk maakt dat jij dienstbaar bent.

Ik heb je begeleid in het dienstbaar zijn. Ik heb je laten zien hoe dat in zijn werk gaat. Ik onderwees je dat door aan jou te geven. Jij leerde door van Mij te ontvangen. Je kunt alleen maar geven wat je hebt ontvangen. Zie de gunsten nu die Ik je heb bewezen. Ik heb je meer gegeven dan je voor jezelf kunt houden.

Bomen dragen vrucht. Jij bent de boom van Mijn hart. Je geeft niet tegen je zin. Je geeft omdat het het meest natuurlijke in de wereld is om te geven. Laat geven uit je hart komen, anders is het doen alsof je geeft.

Ik heb tegen jou gezegd: " Geef iedereen Mijn liefde. Niet in woorden maar daadwerkelijk."

Alle dienstbaarheid is dienstbaarheid aan Mij. Alle vriendelijkheid is vriendelijkheid naar Mij toe. Alles dat je gegeven hebt, heb je aan Mij gegeven. Je geeft in dankbaarheid aan de Ene Die gegeven heeft. Niet als een schuld die afbetaald moet worden, maar als een zanger van liederen. Je geeft als iemand die slechts kan zingen, en het lied dat hij zingt is vreugde, en het lied dat hij zingt is liefde, en het lied dat hij zingt is: " Laat mij dienstbaar zijn in vreugde. Om die reden ben ik hier, en dat is het enige dat Ik kan doen. Dus laat me dat doen. Hier, Ik leid je nu. Dank je wel."

vertaald door: ancoterpstra