Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

donderdag 30 maart 2017

Ik wens mij totale verbondenheid, totale eenheid, totale liefde. / Door: Lilian Ferru / 29 maart 2017

Ik wens mij totale verbondenheid, totale eenheid, totale liefde.
Door: Lilian Ferru / 29 maart 2017

 

Amor, amor...

Wat was het een prachtige dag toen Paul en ik op 25 maart voor de tweede keer trouwden. Weten dat je door al die jaren, door alle turbulentie en crises, dit samen hebt overleefd en er sterker bent uitgekomen, is voor mij niets minder dan een mirakel. Die dag beleefde ik elke seconde de genade die om mij heen dwarrelde, alsof ik me in een fotonengordel bevond. Hier ben ik met mijn man waar ik ten overstaan van de wereld laat weten dat onze liefde grenzeloos is, tijdloos is, universeel is.

Dat is ook wat ik in het boek: ‘Tienduizend kusjes’ zeg. Citaat: ‘Waar verlang ik naar? Ik verlang er naar om God in Paul te zien, zodat de God in mijzelf zich kan verbinden met de God in hem. Waardoor we Eén God zijn in God. Het is de eenheid die geneest.’

Daar, in het kapelletje in Benzenrade, waar ik als kind gebedjes prevelde, wordt onze relatie met vrienden gezegend. Door het glas in lood raam voel ik de zon op mijn gezicht, alsof het licht rechtstreeks uit de hemel straalt. Als ik samen met Paul de zeven witte duiven loslaat, is dat een magisch moment in de eeuwigheid. Bloemblaadjes zweven om ons heen, gedragen als we zijn door de mensen die ons liefhebben. Zij weten waar we vandaan komen, wat we hebben doorstaan, zijn met ons meegegaan op deze reis.
 
Ook co- auteur Chin May loopt deze weg, alleen anders. Om je een idee te geven over haar aandeel in het boek, een citaat (ze noemt me ook wel Vlinder): ‘Getergd heb ik de tekst van Lilian gelezen. Vrolijke, verlichte, luchthartige, opgewekte Lilian tegenover de donkere, beschouwende, Chin May met verdriet. Is dat wat ze wil bewijzen? Lilian met kennis en Chin May nog in de grot van onwetendheid. Tjemig, het gaat een lastige opgave worden om stand te houden in dit geweld van overtuiging’.

Ik sputter tegen, heb natuurlijk een weerwoord, zo gaat dat in: ‘Tienduizend kusjes’. Nog een citaat: ‘Ik klim in de pen met de voorzichtigheid van de danser op rijstpapier. Vlinder is zo liefdevol dat ze mij het liefst zou schoppen in het Licht. ‘Kijk nou Chin May!!! Zie je het niet?’ Mijn Vlinder zou eigenlijk iedereen het liefst uit het moeras trekken en in de eeuwige gelukzaligheid willen onderdompelen (verdrinken?)…’

Ik schater bij deze tekst. Chin May heeft niet eens ongelijk, maar er zijn wel verschillen. Uiteindelijk is het de liefde voor onze mannen waar we ons in kunnen vinden. De liefde voor elkaar is er ook. Ik heb een soulsista ontmoet waarbij ik even vlinder mocht zijn. Ik zie dat als een groot geschenk. Chin May houdt van mij al wordt ze kregelig van wat ik te melden heb, ze gelooft niet in wonderen. Ik heb me net zo goed geërgerd, maar me ook verbaasd over de schoonheid in haar woorden. Zo met iemand praten, is altijd een zielsverlangen geweest, en dan ook nog met iemand die in dezelfde boot dobbert als ik. Met een ander uitzicht weliswaar, maar op hetzelfde water. Dat geeft mij recht van spreken. I’ve been there. Ja, en nu kan ik weer in vreugde zijn. Wat ben ik blij met alle noeste jaren ploeterend door ‘Een Cursus in Wonderen’. Wat ben ik gelukkig dat ik door Paul kennis heb mogen maken met de lichtwerelden. Er is zoveel verdriet weggenomen, zoveel pijn opgelost, dat het inderdaad voor iemand kan lijken alsof ik op wolkjes kom aangezweefd.  Ik ken de pijn van Chin May, maar het is een herinnering geworden. Dat ik tot hier ben gekomen is het grootste wonder dat mij had kunnen overkomen. En wat hou ik van Chin May. 

Wat verlang ik? Ik wens mij totale verbondenheid, totale eenheid, totale liefde. Met minder neem ik geen genoegen. Waarom zou ik? Waarom zou jij? Ik wens mij dat iedereen in vrede aan mij kan denken, zoals ook ik mijn grieven door wonderen laat vervangen.

Chin May vergelijkt mij ergens in het boek met een stokpaardje dat op de uitkijk staat naar meer. Iets waar ik hartelijk om moet lachen. Wij hebben elkaar nooit ontmoet en zoals het er nu uitziet lijkt het verder weg dan ooit. Toch zijn we in elkaars hart. Paul kent mijn hele wezen, zelfs beter dan ik mijzelf ken. Vanuit de eenheid ontstaat het wonder. Het breidt zich zonder onze hulp uit, maar het is wel nodig om het te laten te beginnen. Het heilig ogenblik, het licht in elkaar erkennen, de verbinding aangaan, is de woonstee van het wonder. Het leven is een machtige ontdekkingsreis naar de liefde in onszelf. En ik moet je zeggen dat ik sinds zaterdag de gelukkigste vrouw van de wereld ben. Thuis wervel ik door de woonkamer, ik zing liedjes: ‘amor, amor’. Ik zie de verandering in Paul, hoe hij straalt en alles opeens net iets gemakkelijker gaat. In de auto schreeuw ik: ‘Dank U Wel!’


Liefde is mijn enig verlangen, daar ligt mijn geluk. Dan blijft er niets meer te wensen over.

‘Eén met de Bron’.
‘Ja, schatje, ik heb het begrepen’.

 Liefs, Lilian

Tot slot: binnenkort gaat de website van de Wonderzusters online. Daar vind je informatie over wat wij doen. Denk aan: coaching, awakening yoga, vieringen, spirituele reizen, inwijdingen, lezingen over bewustwording en ontwaken, boeken, schilderen, sprookjes, en nog veel meer. Vanuit ons hart zijn wij er voor jou. Vanuit het Angelfonds wil ik vragen om hulp voor iemand in nood. Het is urgent. Help ons te helpen. Al wat je geeft is aan jezelf gegeven. Dankjewel. 

Boek:Tienduizend kusjes.
Maak kennis met Chin May, haar Geert, met fragmenten van Lilian en Paul. Bekijk hier het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=g56Z0ivQk_A

Het boek Tienduizend kusjes is nu overal verkrijgbaar. 

Lilian Ferru