Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

woensdag 15 maart 2017

Heavenletter 860 De Zinsbegoocheling / Geplaatst 15 maart 2017

Heavenletter 860
De Zinsbegoocheling
Brief uit de Hemel
Geplaatst 15 maart 2017



God zei :

Voorbij woorden ben Ik. Voorbij horizonnen ben Ik. Ik ben voorbij voorbij. En toch ben Ik overal. In elk deeltje van het bestaan, ben Ik. Het kan niet anders zijn. Ik Ben betekent bestaan. Omdat Ik ben, ben jij.

Het is alsof Ik fruitbomen heb geplant. Wat een vreugde ! En Ik kijk toe hoe Mijn bomen groeien en vrucht dragen. Je zou kunnen zeggen dat Ik geduld heb, maar het vraagt geen geduld van Mij om op jouw erkenning van Mij te wachten; Ik wacht erop met zekerheid. Ik ben voorbij vertrouwen. Ik heb geen vertrouwen nodig want Ik ken de Waarheid, en Ik ken jou. Ik zet de vaart er niet in. Ik haast me niet. Van nature haast Ik mij niet, want wat is er waar ik Me naar toe zou moeten haasten ?

Ik kan niet snel jouw kant oprennen, want Ik ben al aan jouw kant. Er is niets voor Mij om heen te gaan. En dus blijf Ik. Ik blijf waar Ik ben. En dat is overal.


Natuurlijk is er geen plaats want ruimte bestaat niet. Het is een luchtspiegeling waar jullie in leven. Natuurlijk is het wel zo dat er oases moeten bestaan om er luchtspiegelingen van te laten zijn.

De oase is Heaven, en het bestaat. Noem het hoogte of diepte, Heaven bestaat, en het is jouw domein, een plaatsloze plaats precies daar waar je bent. Ik omarm je hart op dit moment zodat je mag weten dat wat Ik zeg, waar is.

Ik ben overal, maar er bestaat geen waar ook maar. Ik zou nergens anders willen zijn dan in Heaven, dus daar ben Ik en daar ben jij ook. Het fysische bestaan dat jij werkelijkheid noemt is gewoon een reisbrochure waar jij doorheen bladert. Wanneer je kijkt naar een folder over Brazilië, denk je dat je in Brazilië bent. Zelfs wanneer je voeten in Brazilië zijn gezet, denk je dat je kunt bewijzen dat je daar bent of waar je maar denkt te zijn. Je kijkt zelfs op een kaart om uit te vinden waar je bent.

Misschien heb je meer vertrouwen in kaarten dan in Mij. Natuurlijk kun je een kaart opvouwen en in het handschoenenvakje bewaren en het eruit halen om er naar te kijken wanneer je daar behoefte aan hebt.

Wat Mij betreft, Mij kun je nergens uithalen en je kunt Mij niet wegdoen, want Ik ben alles dat er is, en daar kun jij niets aan veranderen. Alles dat jij kunt doen is Mij leren kennen en dat betekent Mijn liefde voor jou kennen. Mijn liefde is overweldigend. Het is niet karig. En het is niet bijzonder. Mijn liefde stroomt van Heaven naar Heaven. Het stroomt waar je maar denkt te staan, en het daalt op je neer ongeacht wat je denkt te zijn.

Wijs met je vinger naar je hart, en je zult weten waar Ik ben, en je zult Me vinden. Je zult erachter komen dat je Me altijd al gekend hebt. Ik ben geen verrassing. Ik ben verrukking, maar geen verrassing.

Vaak denk jij dat je de spirituele aspecten van het leven probeert te bevatten, maar in werkelijkheid probeer je het fysieke te begrijpen. Het fysieke is hetgene dat ongelooflijk is. Het fysieke, dat een product van de zintuigen is, klopt niet, toch ? Het is het fysieke dat jou vreemd voor komt. Net als met zoveel dingen, heb je de dingen omgedraaid in je zwoegende verstand.

Het is de geest waar je vertrouwd mee bent. Vervreemding bestaat in spirituele zin niet. Vervreemding n al de waaroms die het aantrekt zijn het mysterie. Mijn liefde voor jou is het Bekende. Alleen het fysieke heeft bergen en plateaus. Er is geen halverwege in Heaven. Heaven kent geen afmetingen. Oneindigheid kan niet gemeten worden.

Zo kun jij ook niet gemeten worden. Je bent onmeetbaar. Je hebt het mis gehad over jezelf en wie je bent, en je hebt het fysieke per abuis als werkelijk beschouwd en je hebt gedacht dat dichtbij en veraf bestaan. Die bestaan niet. Ze hebben nooit bestaan.

Maar voor het gemak, ook al bestaan ze geen van beide, praten We over de zinsbegoocheling van dichtbij en veraf zodat je kunt weten dat Ik je steeds dichter naar Mij toe trek totdat je weet dat je volledig een met Mij bent, maar uiteraard bestaat er geen totdat.

vertaald door: ancoterpstra