Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

vrijdag 3 maart 2017

Heavenletter 486 Jij Bent Alles / Geplaatst 3 maart 2017

Heavenletter 486
Jij Bent Alles
Brief uit de Hemel
Geplaatst 3 maart 2017



God zei :

Alle kleuren van de regenboog zitten in jou. Het hele palet aan mogelijkheden bestaat in jou. Alles is beschikbaar voor jou. Er is geen muzieknoot waar je niet bij kunt. Er is niets dat jij niet kunt zijn. Er is niets dat jij niet bent. Je bent meer dan je op het eerste gezicht kunt zien.

En er bestaat muziek voorbij muziek, en kleur voorbij kleur, en alle muziek en kunst zeggen maar één ding : God is.

Jij bent een verklaring die Ik afgelegd heb. Jij bent Mijn essay. En jij bent Mijn woord.

Jij bent een noot die van de muziek van Mijn fluit kwam. En toch zitten alle noten in jou.

Ik schilderde jou op het universum vanaf een zo weids palet dat er geen einde aan komt. Oneindig is Mijn palet.

Mijn kop borrelde over, en dus verscheen jij.

Jij bent de zoete nectar van de goden.

Alles is in jou. Dus moet Ik ook wel in jou zijn. Ik, die niet bevat kan worden, besta in jou. Maar je kunt Mij niet bevatten, want Ik heb ook geen limiet.

We staan geschreven in de lucht, jij en Ik, en allen kunnen ons zien. En We zijn ongeschreven en ongezien.

Er bestaat geen molecuul van jou die Mij niet bevat, Ik die onbegrensd ben.

Jij bent een streek van Mijn pen, en toch schrijf jij jezelf.

Jij bent de vrijheid in persoon. Onbeperkt zijn je keuzes. Je hoeft alleen maar te kiezen en opnieuw te kiezen en weer te kiezen en nogmaals, en toch ben je Mijn uitverkorene.

Jij bent altijd jezelf aan het herschrijven, of krabbelen of tekenen. Je kleurt lege bladzijden in. Er zijn geen regels voor jou om op te vullen. Er zijn geen regels.

De horizon is niet groot genoeg voor jou om op te schrijven. Ik geef je Mijn mouw. Onze inkt is onuitwisbaar en toch laat het geen teken achter.

Jij bent niet een afgevallen blad. Je rijst op van de grond en groeit groen aan de tak van een boom. De boom is niet volledig zonder jou, en toch is hij nooit compleet noch onaf.

Ik ben overal aanwezig. Er is geen verleden. Er is niets om je te herinneren behalve Onszelf. Er is geen hereniging omdat we nooit uit elkaar gegaan zijn.

Ik wend Mijn blik nooit van jou af. Jij bent altijd in Mijn gezichtsveld en in Mijn hart. Jij kunt jezelf niet van Mij ontdoen.

Zie Mij als het paard dat je berijdt in de zonsondergang. Zie Mij als de zonsondergang waar je heen rijdt. Wie zit op Mijn rug ? Ik rijd op Mijzelf. Jij denkt dat je de eenzame ruiter bent. En jij denkt dat je niet weet waar je naar toe rijdt.

Maar jij bent op weg naar waar Wij zijn. Je zwerft over heuvels en dalen en wolkenformaties. Je slingert jezelf naar de meest afgelegen sterren terwijl je nog steeds op de grond staat. Je slingert door het universum. Je bent als een komeet. Je jaagt je eigen staart achterna. Je strijkt overal neer. Je bent nergens.

Je hebt geen idee van de omvang van jezelf. De grenzen waar jij in gelooft zijn een luchtspiegeling. Jij bent niet de luchtspiegeling. Jij bent een reiziger door het universum. Jij bent de adem die Ik inadem en uitadem. Jij bent de harteklop van het universum. Wat anders dacht je te zijn ?

Jij bent meer dan de muziek van Mijn lied. Jij bent de schoonheid van Mijn muziek. Jij bent de echo van Mijn gedachte. Ik dacht jou je bestaan in. Vanuit Mijn bestaan, heb Ik jou geschapen. Ik hoefde nooit te oefenen. Jij werd in volle bloei geboren uit de warmte van Mijn adem op een schitterende fluit. En Ik speel jou nog steeds. Jij bent muziek die nog steeds uit Mijn adem en vingers komt. Ik zit in de zon of op de maan, en Ik speel jou overal ogenblikkelijk. Ik speel jou nu.

vertaald door: ancoterpstra