Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

vrijdag 31 maart 2017

HEAVEN 1353 Waar Zou Jij Je Zorgen Om Maken? / geplaatst 31 maart 2017

Waar Zou Jij Je Zorgen Om Maken?
Brief uit de Hemel
geplaatst 31 maart 2017

God zei :

Dankbaarheid is een geweldig dienblad om het leven mee op te serveren.

Wanneer je vandaag door het leven gaat, zul je dan eens met dankbaarheid in je hart letten op de kleine dingen? Het is niet nodig om op de grote dingen te wachten om in je hart dat opvlammen van liefde te voelen, dat dankbaarheid heet.

Toen Ik de wereld schiep door Mijn gedachte, maakte Ik er elk plezier dat Ik maar kon bedenken, een onderdeel van. Al de kleuren, al de weefsels, al de geluiden, alle vormen, alle bloemen en vruchten en bijen om voor een snelle bestuiving te zorgen. Alles op Aarde ontstond om aan iedere wens van jou te voldoen. Want weet je, zonder er over na te denken had Ik de gedachte: " Schep een schitterende wereld." En zo was een schitterende wereld geschapen. Zij verscheen. De wereld ontstond niet uit werken. Zij werd niet steen voor steen gebouwd. Daarom is het niet juist om te zeggen dat Ik rust nam op de zevende dag. Jij hebt rust nodig, maar Ik niet. Waarom zou Ik? Ik span Me nooit in. Ik zwoeg niet. Ik nam de zevende dag gewoon de gelegenheid om te kijken naar datgene dat Mijn gedachte had gecreëerd en om van de schoonheid daarvan te genieten. Wat zou Ik anders doen?


Vervulling gaat gemakkelijk. Mijn Wil wordt vervuld op het moment dat Ik een bepaalde kant op denk. Mijn Wil is zoals intentie, en intentie is als een bereidwilligheid. Jij denkt over Mijn Wil als iets dat onvermurwbaar is. Maar Mijn Wil heeft geen vesting nodig. Mijn Wil is zo licht als lucht. Zie Mijn Wil als identiek aan Mijn Hart.

Jij bent het die koppig van wil bent. Mijn Wil vereist geen weerstand. Ik verlang eenvoudigweg iets, en datgene dat Ik verlang, verschijnt. In tegenstelling tot jullie, geliefden, heb Ik geen behoefte aan een gedetailleerde blauwdruk. Ik heb geen verklaring nodig.

Ik verlangde naar een schitterende Schepping. Mijn verlangen was een gedachte, en datgene dat Ik verlangde, verscheen. In Mijn geval, was er geen sprake van een tussenperiode of van wachten. Mijn gedachte bevat al de vervulling ervan. Hetzelfde kan van jouw gedachte gezegd worden wanneer je die niet inhoudt.

Jij werpt bezwaren op. Omdat je bang bent, verlang je controle. Jij wilt alles van tevoren weten. Jij wilt datgene weten dat je niet hoeft te weten en niet kunt weten. Misschien wil je wel meer iets voorkomen dan dat je het verwelkomt. ou de wereld zich ooit gemanifesteerd hebben indien Ik elk detail van tevoren had willen weten? Wanneer Ik zou denken zoals jij denkt, zou Ik Me nog steeds achter Mijn oor krabben, terwijl Ik bezig was om het uit te werken.

Maar Ik zond Mijn verlangen uit zoals Ik jou een kus zou toewerpen, want Ik ben een Meester in het loslaten. Ik heb zelfs jou losgelaten in die mate dat Ik jou een vrije wil heb gegeven. Maar Ik zou het ook niet anders willen. Ik heb het niet eens overwogen. Ik heb het voor en tegen niet eens afgewogen. Ik wilde gewoon dat jullie dit hebben. Zullen jullie anderen dezelfde vrije wil gunnen die Ik jullie gaf? Zul je bovendien het leven zelf vrije wil gunnen?

Je hoeft niet zo hard te werken als je nu doet om de teugels van het leven in je hand te houden. Je kunt ze wel loslaten. Het leven heeft ze niet nodig. Het leven weet de weg naar huis wel te vinden, net als een bekwaam paard dat kan.

Soms worden jouw verlangens net zo makkelijk vervuld als de Mijne. Soms heb je dat in de gaten. Neem vandaag eens een pauze en zie hoe gemakkelijk je verlangens worden vervuld. Ze worden vervuld op hetzelfde moment dat je ze bedenkt. Alleen duurt het soms een tijdje om jou te bereiken.

Vaak werp je blokkades op. Vaak vergeet je te zeggen: Dank U. Soms geef je het paard van leven zelfs de zweep, als het ware, terwijl dat al aan het racen was om jou te brengen wat je verlangde.

Begrijp je, wat is er nu om bezorgd over te zijn wanneer er al voor alles gezorgd is?

vertaald door: ancoterpstra