Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

dinsdag 22 november 2016

PUBERS LOPEN MASSAAL VAST! / 16 November 2016 / Lichtkind / Helma Broekman

PUBERS LOPEN MASSAAL VAST!
16 November 2016/Lichtkind /Helma Broekman

De zoveelste tiener die vastloopt op school en in de maatschappij.

Omdat zij zoveel voelt wat niet wordt erkend.
Omdat zij zoveel ervaart wat niet mag worden gedeeld.
Omdat zij zoveel ziet wat anderen niet willen zien.
Omdat zij authentiek is.
Omdat zij zichzelf durft te zijn.
 
Maar helaas een leerling is en zich dus moet houden aan het beleid en het protocol
van school. En onze maatschappij.

Ze loopt vast. Zegt:
Ik kan niet meer.
Iedereen past zich aan en hoort er bij.

Pijn slaat naar binnen:
ze beschadigt zichzelf. Automutilatie noemen we dat.
Ook al weer een protocol woord en behandeling, voor iets wat simpelweg betekent:

Ik kan mijzelf niet zijn. 
Ik voel en ervaar zoveel maar weet niemand waarmee ik dit delen kan.


Ze wordt depressief. Zegt:

Ik hou zo van felle kleurtjes in mijn kleding. 
Maar op school draagt iedereen zwart en grijs, soms nog wat donkerblauw.
Dus loop ik ook maar met donkere kleren.
Anders lachen ze me uit.
Ik word er nog verdrietiger van.

Naar mentor dan maar. Zegt:
Ik heb een probleem met de groep.
Hoor er niet bij, ik voel me naar.
Maar mentor weet niet goed hoe of wat.
Soms is enkel kennis van je vak niet genoeg.
Leerling mist wijsheid en steun van leerkracht.
Meld me dan maar ziek.

De zoveelste tiener die vastloopt op school en in de maatschappij.
Omdat zij iets laat zien.
Waar niemand naar durft te kijken: ZICHZELF.

Ze vraagt de volwassene hetzelfde te doen.
Maar in een protocol - gestuurd - beleid op school,
is helaas geen ruimte voor gevoel & authenticiteit.

De vraag is:
Hoeveel tieners moeten er nog omvallen?
Voordat we de werkelijke ziekte van onze maatschappij onder ogen willen zien:
ons veel te ver doorgevoerde regelgeving en theoretisch ingestelde onderwijssysteem met routine matig werkende docenten???????????????????????????