Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

zaterdag 19 november 2016

Heavenletter 5839 Laat het Ego geen Streken meer uithalen met Jou / 19 November 2016

Laat het Ego geen Streken meer uithalen met Jou
Brief uit de Hemel
19  November 2016


God zei:

Jij, Mijn belegerde en met pijn-in-het-hart kinderen, vragen Mij vaak om vrijheid en gebaren afhankelijkheid naar je toe met alles wat je kan.

Voor eens en altijd geef de overweldigende afhankelijkheid op aan woorden en acties van andere mensen in de wereld. Wees een vrij handelend persoon van jouw Leven.

Gebeurtenissen en de reacties van andere mensen in de wereld hoeven jou niet op en neer te laten springen. De wereld kan jouw geluk zijn, maar jouw geluk is niet afhankelijk van de wereld. Jouw geluk is afhankelijk van jou. Heb meer vertrouwen in jezelf en in Mij.

Wanneer je gelooft in het idee dat Ik, God, voorziet, leun dan achterover en laat gaan wat lijkt te zijn jouw goed gedocumenteerde wanhopige afhankelijkheid van lachjes vanuit de wereld. Ik lach naar jou. Mijn ogen kijken in de jouwe. Jij en Ik zijn helemaal ingesteld om te bloeien.

Ik vertel je om jezelf vrijheid te geven en niet jezelf te belasten met overtrokken behoeften. Sta op uit de as van teleurstelling, Assepoester.

Het Leven lijkt soms te bijten. Ondanks al jouw dankbaarheid voor het Leven, hou je je bezig met een haantje de voorste. Haantje de voorste is gelijkwaardig aan bevrediging van het ego. Heb je werkelijk je ego nodig?

Heb je werkelijk nodig eindeloos applaus van de wereld?

Soms voel je je door Mij gematigd. Misschien iedere keer wanneer jouw mooie hart gewond raakt, het ergste is dat je kan voelen is dat Ik je in de steek heb gelaten. Je voelt dat Ik het Leven in de wereld aanwend en sommige van de mensen erin om jouw een goeie mep te geven terwijl jij wenst, dat Ik enig van zoiets niet zou toestaan.

Hoor Mij nu. Haal je schouders op. Het Leven staat boven de wereld. Zeg dit tegen jezelf:

“Mijn Leven staat boven de wereld. Ik ben niet verstrikt in de wereld. De Toon van Mijn Leven is niet afhankelijk van de slingers (katapult)en pijlen van de wereld. De Toon van Mijn Leven is niet afhankelijk van alles, behalve de Liefde in Mijn Hart. Ik ben er om de Liefde te herinneren en niet mijn persoonlijke ego. Genoeg van het ego. Ik ben het ego spuugzat. Ik wil de last van het ego niet nog eens dragen.

“Mijn persoonlijke ego is een slecht excuus voor teleurstelling en het terugwijken voor het Leven. Het is niet aan mij om het Leven af te dwingen. Ik ben er om het Leven te ontvangen. Ik hoef niet bezeerd te worden. Ik hoef het niet op mij te nemen om bezeerd te worden. Ik begrijp dit, God, toch sta ik mijzelf toe een boksbal te zijn. Soms voel ik dat ik het afgezaagde bord moet dragen dat zegt: ‘Trap mij.”

Geliefde, daar is dat. Nu kom weer bij jezelf, alles op een rijtje. Pak jezelf bij elkaar. Beschouw jezelf als een postkamer. Een postkamer is zeker onpartijdig aan de post die het ontvangt. Post is post. En binnenin jou is waar post wordt gesorteerd. Post kan naar je toegegooid worden. Je hoeft niet al deze lukrake post te behouden. Jij bent degene die de waarde toekent aan de post die je ontvangt. Het kan lijken dat veel van de post die naar jou toekomt, niet werkelijk voor jou bedoeld kan zijn. Het kwam naar jou. Het kan aan jou geadresseerd zijn, je hoeft er geen werk van te maken.

Misleidende reclame bereikt je. Wat dan ook wat jou onwaardig doet voelen en ongeliefd, is niet de Kern van Jouw Wezen. Het niet de post die naar je toekomt die verdriet veroorzaakt, geliefde. Het is jouw eigen zelfbeeld die het verdriet veroorzaakt. Je voelt dat er een groot gat in je is.

Afhankelijk van jezelf om je tegen te houden. Laat jouw Ware Zelf doen gelden. Vul dat gat nu met vreugde. Wees zo gul voor jezelf met de vreugde zoals je bent voor anderen. Geef de vreugde stoutmoedig. Accepteer de vreugde. Ga een trede omhoog. Lach tegen de wereld. Laat het erin.

En wanneer het Leven in de Wereld niet vreugdevol voor je is, stap er overheen. Dit is wat laten gaan betekent --- het loslaten van het verleden.

Niet langer hoef je smart voortbrengend te zijn. Aanvaard jouw zegeningen. Aanvaard ze als het jouw toekomende en laat de rest van jouw post vallen in een prullenmand. Wat je weggooit is jouw aanvaarding van ego-bombardering. Gebeurd. Laat het ego geen streken meer uithalen met jou.

Vertaald door: Anja

http://heavenletters.org