Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

donderdag 17 november 2016

Heavenletter 5837 Een Goede Burger van het Leven / 17 November 2016

Een Goede Burger van het Leven
Brief uit de hemel
17 November 2016


God zei:

Wat, in Godsnaam, heeft jou overtuigd dat je de rechter en de jury bent van het Leven? Leef jouw leven, maar het is niet aan jou een geheiligde criticus over het Leven te zijn. Wat als je een Goede Burger van het Leven zou zijn en beminnelijk te zijn met jezelf en het Leven? Laat het leven zijn draaien en bochten maken. Er is meer in het Leven in de Wereld dan dat jij ervan corrigeert. Hier is wat Ik heb gehoord van jouw hart en geest:

“Dank U, God, voor dit experiment --- deze Golven van het Leven zoals ze op mij van toepassing zijn. Deze golven zijn niet van mij. Ze gaan aan mij voorbij. Ze zijn Oneindig, deze Momenten in de Tijd die soms tegen mij lijken te overtreden. Het lijkt dat mijn aanzien van het Leven is gemaakt door Denkgewoonten.

“Soms aarzel ik om het Leven te accepteren. In plaats daarvan meet ik het af. Ik zie het Leven niet werkelijk als Heilig. Te vaak leek het voor mij dat het Leven geen recht heeft om hier en daar te gaan en mij met zich mee te nemen alsof ik een teder hart en ziel was. Ik ben een Beweger van het Leven, toch ben ik persoonlijk niet Heer en Meester van het Leven, zelfs als, in de uiteindelijke analyse, ik U hoor zeggen dat ik, zoals U, de Inwoner van al het Leven ben.

“Al was het maar dat ik, deze individueel zoals ik mijzelf waarneem, voorbij zou komen aan deze Luchtspiegeling van de Tijd, mijzelf Uitstel van Executie geef, als het ware. Momenteel, stamp ik wat in de rondte, mijzelf waarnemend als broos en kwetsbaar, terwijl de Waarheid is dat niets ongunstig mij kan gebeuren. Ik ben Oneindig. Ik ben Eeuwig.

Al deze tijdelijkheid waar ik van overtuigd ben, heeft invloed op mij zoveel en zo vaak als ik het toesta. Het is een theorie die ik met mij meedraag, terwijl, als Zuiver Wezen, draag ik niets met mij mee. Ik heb geen bezittingen.

“Een Zuiver Wezen heeft geen bezittingen. Een Zuiver Wezen heeft geen financiële middelen, geen verbijsterend iets. Mijn Zuivere Wezen wordt gedragen door de Liefde en dat is wat U, God, zegt dat ik ben. Het is Al. Ik ben ogenblikkelijke Liefde. Ik ben de Eeuwigheid van de Liefde. Ik ben niets minder en er is niets meer dan Oneindigheid en Eeuwigheid die U mij toewijst als mijn absolute Essentie.

“Zoals Uw geschenk dat U aan mij geeft, lijk ik gewikkeld in gevarieerde omkleedsels, toch U bent het Geschenk dat U aan mij geeft. Ik kan krom of verkeerd lijken, toch ik ben niet krom of verkeerd. Ik ben aan U toegewijd, de God van de Éénheid. Ik kan lijken te wijken, toch afreis van U bestaat niet. Uw Hand is stevig in mijn hart, maakt niet uit hoe ik het anders kan zeggen. Er is geen anders. Was er nooit.

“In mijn leven als een menselijk Wezen, kan ik allerlei trucs met mijzelf uithalen. Trucs zijn trucs en betekenen niet echt iets. Ze zijn Verzinsels van de Verbeelding. Het zijn afgedwaalde of verdwaalde gedachten in de rondte rennend, niets betekend. U bent Alles, God en ergens in de uithoeken van mijn geest, begrijp Ik dat ook ik Alles ben en toch, geen ding bestaat. Er zijn geen dingen. Er zijn alleen Harten en Zielen. Ondanks al de deze en al de dat, wij, Uw kinderen, dragen dezelfde Kracht en Glorie als U. Dit lijkt onmogelijk, want mijn verstand zegt, dit kan niet zijn, terwijl Uw hart binnenin mij vertelt, het kan alleen maar zijn.

“Toch, ik begrijp vaag, dat niets is op een andere manier. Er is geen anders. Op een andere manier is alleen een toneelstuk geweest op een podium. Een toneelstuk kan waar lijken, maar het is een productie genaamd een toneelstuk en het verschijnt op een podium. Betekent dit dat het Leven in scene is gezet? Is het dat het Leven een voorbijgaand moment is, gemaakt om echt te lijken voor een poosje en dan in werkelijkheid, niets te maken heeft met de Essentie van Wie ik Ben?

“Ik ben beladen met voorwenden. Ik zeg, ‘Licht, Actie, Camera’s!’

“Het moet nu zijn dat ik probeer denkfouten te verdedigen. Ik sla loos alarm, terwijl de Ware Uitroep Liefde is en niets anders dan Liefde. Ik probeer mijn verzonnen verhalen in vele versies te vertellen. Iedere versie is een Levensduur. Iedere Levensduur is een fictief verhaal, ongeacht hoe veel er in fictie geloven als werkelijkheid, terwijl fictie niets anders is dan een voorwendsel voor een moment. Illusie is illusie. Illusie kan niet waar zijn, ik ben verward geweest en ik ben voor te lang aan het dwalen geweest, een te lange tijd, God.”

Vertaald door: Anja
http://heavenletters.org