Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

maandag 5 september 2016

Rode Draak levenspad: de mensheid als bron van creatie Maya wijsheid in het licht van de schepping 6 - 18 september 2016 / 5 september 2016 / Elvira van Rijn

Rode Draak levenspad: de mensheid als bron van creatie
Maya wijsheid in het licht van de schepping 6 - 18 september 2016
5 september 2016 / Elvira van Rijn

De Maya Tzolkin kalender vertelt het verhaal van je levensreis op basis van je geboortedatum. Zo kun je veel te weten komen over je kwaliteiten, talenten en hoe je vanuit de kosmos energetisch wordt ondersteund om te groeien en creëren. De Tzolkin vertelt ook een groter verhaal: het verhaal van de schepping en wat we als mensheid komen doen op aarde. Dit is het achtste artikel in een serie van twintig over de levenspaden van de Tzolkin. Elk levenspad telt dertien dagen en elke dag heeft zijn eigen energie die je ondersteunt bij het innemen van jouw eigen plek in het geheel.

Bron van creatie
Het Rode Draak levenspad vertelt ons het verhaal van het paradijs op aarde. Een wereld waarin perfectie, harmonie, liefde, vrede en broederschap de basis vormen. Het pad herinnert ons aan de kosmische wetten, die we zijn vergeten om het paradijs op aarde te creëren. Door je te verbinden met de bron in jezelf en je oorspronkelijke natuur word jij de bewust creërende nieuwe mens, samen met mij en alle anderen. Het Rode Draak levenspad laat je stap voor stap zien hoe jij jouw creatieve bron kunt aanspreken en bewust gebruiken.

DNAfirmaties
De tussenkopjes van dit artikel zijn krachtige zinnen die rechtstreeks inwerken op je DNA. De kopjes zijn verbonden met de dertien dagen van het Rode Draak levenspad en ze activeren de bron in jou. Spreek ze steeds achter elkaar hardop uit: iedere dag alleen die van die dag of iedere dag alle dertien achter elkaar. Doe wat goed voelt voor jou.  Elke dag als het kan. Het activeert je oorspronkelijke vermogens en brengt je in verbinding met jouw creatiekracht.

1. Rode Draak - Ik ben mijn eigen moeder  
Jij bent de bron van creatie door helemaal jezelf te zijn, samen met mij en alle anderen. Jij bent helemaal goed zoals je bent en zoals jij bent, weerspiegel je het grote geheel. Hiermee heb je alle mogelijkheden in handen om iets nieuws te creëren en zelf een weerspiegeling te zijn van de nieuwe wereld. Jij en niemand anders maakt het paradijs op aarde mogelijk, samen met mij en alle anderen. Jij bent de initiatiefnemer, de bron van creativiteit die zorgt voor een nieuw begin. Koester jezelf en wie jij bent, voed jezelf en zorg voor jezelf, want jij bent de bron van alles wat nieuw is.

2. Witte Wind - Ik ben mijn eigen vader
Jij bent de bron van creatie door jouw ziel te laten spreken, samen met mij en alle anderen. Jij bent hier om het licht en de energie vanuit de kosmos naar de aarde te laten stromen. Het is de stroom van levensenergie die jou bezielt. Jij en je ziel zijn een verbond aangegaan dat onverbrekelijk is. Geef je ziel de ruimte, lucht je hart, geef woorden aan wie jij bent. Want dan leef je als kosmisch wezen bezield op aarde en dien je niet alleen jouw eigen belang, maar ook dat van mij en alle anderen.

3. Blauwe Nacht - Ik ben een uniek kind van de schepping
Jij bent de bron van creatie door thuis te zijn bij jezelf, samen met mij en alle anderen. Jij bent de plek waar je je altijd thuis kunt voelen, waarheen je ook gaat. Net als een schildpad heb je je huis altijd bij je, de plek waar je bescherming geniet en waar je je kunt terugtrekken met jouw eigen dromen. Je dromen zijn de bron waaruit de nieuwe wereld voortkomt. Wat zie jij? Droom met je ogen open. Jij bent een unieke bijdrage aan de wereld en door jouw dromen achterna te gaan, bied jij de helpende hand aan mij en alle anderen.

4. Geel Zaad - Ik ben het volledige potentieel
Jij bent de bron van creatie door het zaad in jou te koesteren en voeden, samen met mij en alle anderen. Jij bent het zaad en de vruchtbare aarde tegelijk. De bodem waarin het zaad van de toekomst kan ontkiemen. Ken jij je mogelijkheden? Haal jij alles uit jezelf wat erin zit? Je hebt jouw onverdeelde aandacht en volledige vertrouwen nodig om te kunnen ontkiemen. Groeien gaat soms tegen de verdrukking in. Dus geef nooit op en geef het groeiproces de tijd. Neem de verantwoordelijkheid om jezelf te voeden. Koester je onbegrensde mogelijkheden met jouw licht, liefde en warmte.

5. Rode Slang - Ik ben de instinctieve vernieuwer
Jij bent de bron van creatie door je oerinstinct en passie te volgen, samen met mij en alle anderen. Je lichaam is volledig toegerust om jou hier op aarde te laten leven. Het is een ingenieus organisme dat precies weet wat jij nodig hebt om optimaal te functioneren. Het leert en onthoudt lessen uit een ver verleden om jou te dienen, zowel fysiek als spiritueel. Gebruik de kracht en wijsheid van iedere cel van je lichaam als kompas om de verbinding met jezelf te herstellen. De individuele en collectieve trauma’s die in onze cellen zijn opgeslagen, mogen nu worden vrijgegeven zodat de trillingsfrequentie van je lichaam hoger wordt en een nieuwe wereld zich voor jou opent.

6. Witte Wereldoverbrugger - Ik ben het begin en het einde
Jij bent de bron van creatie door mee te bewegen op het ritme van het leven, samen met mij en alle anderen. Jij bent verbonden met de eeuwigheid, met wat er was voor je werd geboren en wat zal zijn als jij je aardse lichaam weer verlaat. Die verbinding zorgt ervoor dat alles wat afsterft en ophoudt tegelijk een nieuw begin aankondigt. Je hebt niets te verliezen. Dat is heel belangrijk om je te realiseren. Vanuit dit besef kun je meebewegen en jezelf vol overgave in het leven storten - elk moment opnieuw. Leef alsof het je laatste dag is.

7. Blauwe Hand - Ik ben de helende hand
Jij bent de bron van creatie door je te verbinden met jouw eigen heelheid, samen met mij en alle anderen. Je handen zijn een verlengstuk van je hart, dat precies weet wat nodig is om harmonie en heelheid te voeden. Gebruik jouw handen om je eigen heelheid door te geven. Help anderen alleen als dat jou voedt. Doe je handen open, zodat je kunt ontvangen wat jij nodig hebt. Geef en ontvang precies datgene wat jouw eigen heelheid voedt. Je hoeft niemand te helen, zelfs jezelf niet. Door voortdurend af te stemmen op heelheid, laat jij vanzelf alles los wat niet hoort bij wie je werkelijk bent.

8. Gele Ster - Ik neem mijn eigen plek in
Jij bent de bron van creatie door alleen te doen wat past bij jou, samen met mij en alle anderen. Jij bent een geschenk voor de wereld precies zoals je bent. Jezelf zijn is iets heel natuurlijks. Kijk maar naar de bloemen en de bomen, de vogels en de vissen. Ze doen er geen enkele moeite voor om zichzelf te zijn. Wees je bewust van al het moois dat jij uitstraalt door eenvoudigweg te zijn wie je bent en te doen wat past bij jou. Zo verhef je de mensheid met jouw aanwezigheid.

9. Rode Maan - Ik laat mijn licht schijnen
Jij bent de bron van creatie door het licht in jezelf te laten schijnen, samen met mij en alle anderen. Diep in jezelf brandt het licht dat je werkelijk bent. Het is als een baken op zee dat je helpt op koers te blijven, zelfs in de donkerste tijden. Accepteer dat jouw donkere gevoelens uit de diepte in jezelf omhoog komen met een bedoeling. Wanneer je mee gaat op de stroom van verandering word je als vanzelf geleid naar de bron van onsterfelijkheid in jezelf.

10. Witte Hond - Ik ben trouw aan mijzelf
Jij bent de bron van creatie door het verlangen van je ziel te volgen, samen met mij en alle anderen. Het is een groot verlangen dat ervoor heeft gezorgd dat we hier met elkaar samenleven op aarde. Wat we hier komen doen is ervaringen halen. Jij hebt - net als ieder ander - je eigen wensenlijstje. Misschien kom je ervaren hoe het is om schoonheid te brengen of hoe het is om los te laten. Het kan ook zijn dat het jouw zielsverlangen is om te leren spelen of hoe het is om te ontvangen.
Je bent hier dus niet om het verlangen van een ander te vervullen. Je bent hier om het jezelf en je eigen ziel naar de zin te maken. Wees boven alles toegewijd aan je ziel, want zo creëer jij het paradijs op aarde.

11. Blauwe Aap - Ik ben het onbevangen kind
Jij bent de bron van creatie door vrij en onbevangen door het leven te huppelen, samen met mij en alle anderen. Het leven is een magisch spel waaraan jij zelf betekenis geeft. Hoe meer je lacht en speelt, des te magischer het leven wordt. Humor is de sleutel tot bevrijding van lijden en lasten. Bevrijd het onbevangen kind in jezelf. Leef het leven zo licht als je kunt.

12. Gele Mens - Ik creëer
Jij bent de bron van creatie door het leven te nemen zoals het komt en er vreugde aan te beleven, samen met mij en alle anderen. Aanvaard de volledige verantwoordelijkheid die je hebt om je eigen bestemming te creëren. Met elke stap die je neemt, elk woord dat je spreekt, plant je het zaad voor de toekomst van de mensheid. Jouw daden beïnvloeden het geheel net als die van mij en alle anderen. Geef het beste van jezelf voor een nieuwe toekomst van de mensheid, samen met mij en alle anderen.

13. Rode Hemelwandelaar - Ik ben een ontdekkingsreiziger
Jij bent de bron van creatie door de voeten van de hemel op aarde te zijn, samen met mij en alle anderen. Jij bent het die een constante verbinding mag onderhouden tussen de grote centrale zon en Moeder Aarde. Door jezelf open te stellen ontvang je de wijsheid van boven en die van beneden. Jij creëert het paradijs op aarde door jouw verbinding met de aarde goed te onderhouden . Doe je aardse werk vol overgave en wees met al je aandacht aanwezig bij wat je doet. Dan kan de hemel door jou heen de rest doen en ons als mensheid optillen naar een nieuwe samenleving.

Elvira van Rijn

De DNAfirmaties zijn afkomstig uit Maya wijsheid voor je levensreis, het Tzolkin levenspadenboek en in het Maya wijsheid voor je levensreis logboek in het levenspadenboek worden ze toegelicht en met tips om ze toe te passen in je dagelijks leven. In het logboek ga je er zelf dagelijks mee aan de slag om meer synchroniciteit in je leven te brengen. Je kunt de boeken hier bestellen.