Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

zaterdag 10 september 2016

Gedicht: Van moeder op dochter

Van moeder op dochter

Eens mijn dochter, was je in mij
Waren wij ook twee in één
Hoorde ik jouw hartje kloppen
Dreef jij door mijn schreeuwen heen

En ineens was je een mensje
Geheel eigen en uniek
En jouw lieve kleine lachje
Was voor mij muziek

Toen,  heel vlug werd jij volwassen
’t werd een race tegen de tijd
 hoeveel wou ik je nog zeggen
maar je was niet meer mijn kleine meid.

Totdat je mij kwam vertellen
‘k ga een kindje krijgen, mam
ach je weet niet wat een angst er
toen over mijn leven kwam

ik had je willen verstoppen
koest’ren weer onder mijn hart
maar ik wist dat dit nieuwe leven
voor jou was een nieuwe start

over even zoveel jaren
krijgt jouw kindje óók dat deel
ik weet dat ik dan van jou zal horen
vandaag is mijn kind opnieuw geboren.


N.P.