Gods liefde - wat jullie altijd al hebben geweten, dat diep binnenin jullie zelf is - omhult alle levende wezens in Zijn goddelijke omhelzing. Nu zijn jullie op het punt om de realiteit te ervaren van dat meest verfijnde gevoel dat jullie erfenis, jullie goddelijke voorrecht en jullie geboorterecht is. Het is liefdevol voor jullie bereid en in een toestand van absolute perfectie in de zekere wetenschap dat jullie zouden terugkeren om het op te eisen, en dat het klaar zou zijn voor jullie op het afgesproken moment.

SAUL

zaterdag 17 september 2016

Bij Standing Rock, een Gevoel van doel: "Dit is hoe we zouden moeten leven" / September 16, 2016 by Suzanne Maresca

Bij Standing Rock, een Gevoel van doel:
"Dit is hoe we zouden moeten leven"
September 16, 2016 by Suzanne Maresca

De strijd tegen de aanleg van een enorme pijpleiding door de heilige gebieden van oude inheemse stammen.

By Sarah van Gelder, yesmagazine.org, September 14, 2016


Het beschermen van het water en de heilige plaatsen bracht mensen hier. De ervaring van het hier zijn verandert het leven.

Het rijden van Bismarck, North Dakota, naar het Standing Rock kampement, en het signaal dat er iets ongewoons gebeurt is abrupt: een controlepost bemand door de Nationale Garde. Verder rijden naar het zuiden, langs glooiende graslanden met af en toe een boerderij, tot er niets anders is dan de open ruimte. Een glimp opvangen van de rivier de Missouri die over en weer kronkelt, en een kudde van witte pelikanen die boven onze hoofden cirkelen.

Mijlen later, langs de kant van de weg, staat een klein kampement-tent, een kamp keuken, een groep mensen die behoedzaam naar de weg kijken, met banners die water, niet olie, als heilig verklaren. Aan de overkant ligt de platgewalste Aarde in een gebied dat de Sioux van Standing Rock als heilig beschouwen. Dit is waar de veiligheidstroepen met honden de mensen aanvielen die zichzelf water beschermers noemen.

Het meest dramatische moment echter, komt met de aanpak van het belangrijkste kamp. Plotseling, net onder de weg, is een breed veld bedekt met tenten, tipi's en vrachtwagens. Langs de hoofdingang staat vlag na vlag, die elk één van de inheemse volken representeert die haar steun aan de Standing Rock Sioux en hun strijd tegen de Dakota Access pijplijn heeft aangeboden.

Het effect is krachtig. Zoveel mensen hebben honderden of duizenden mijlen gereisd om deze pelgrimstocht te maken. Wanneer mensen elkaar voor het eerst ontmoeten, vragen ze elkaar waar ze vandaan komen. Sommige zijn oude vrienden, maar velen vertegenwoordigen stammen die zijn vervreemd of generaties lang vijanden zijn. Velen spraken over de komst van vertegenwoordigers van de Crow Nation, die een lange geschiedenis hebben van het ondersteunen van de mijnbouw en het werken op gespannen voet met andere stammen. Ook zij kwamen ter ondersteuning van Standing Rock.

De doelgerichtheid overwint hier alles - de vaststelling dat dit keer de schade zal worden gestopt. Deze keer, voordat het water is vergiftigd of een andere heilige plaats wordt platgewalst, zullen de beschermers ingrijpen.

Dat gevoel van doel doordringt het kamp. Terwijl sommigen de volgende directe actie plannen of berichten op social media zetten, anderen kloven brandhout, sorteren de overvloed van donaties die onverminderd het kamp binnen stromen, of koken voor duizenden mensen in geïmproviseerde kamp keukens.

Deze keer, voordat het water is vergiftigd of een andere heilige plaats wordt platgewalst, zullen de beschermers ingrijpen.

Ik was aangekomen met Sweetwater Naanuck en haar vriend Kim Morera, die een paardentrailer trokken, en terwijl we onze tenten opzetten, kwam er een jonge man op een paard naar ons om te checken wie wij waren. Later, stopte er een kleine terreinwagen met kannen water voor het paard en de kampeerders. Anderen stopten om gedoneerde keuken benodigdheden, voedsel, en een vuilnisbak pick-up aan te bieden. Naanuck ging op zoek naar mensen om de banners voor de Noordwest-stammen te voltooien "Paddle naar Standing Rock," en kwam al snel terug met een ploeg van jonge mensen.

Boven, op het ceremoniële terrein bij de ingang, stonden er honderden op een rij voor het diner. Geen geld ging er in andere handen over. De vlaggen zweepte in de wind. Een gebed, dan een toespraak, dan vult een lied de lucht.

Het leven op het water beschermers kampement is -net zoals het leven miljoenen jaren geleden was tijdens de evolutie van de mens- dicht bij de Aarde, in de buurt van een rivier, geclusterd in familie en de gemeenschappelijke kampen. Er is een juistheid van deze verbindingen en het gevoel dat de mensen hier je zullen helpen wanneer het nodig is.

Hier, met een doel dat door generaties heen rijgt, zijn werk, feest, en activisme een naadloos geheel. Jongeren rijden te paard door het kamp tussen de tenten en tipi's. Bieden zij veiligheid, het leren van traditionele zorg voor dieren, of maken ze gewoon plezier samen? Ouderen vertellen verhalen van Wounded Knee, bidden en zingen. Zijn ze de volgende generatie aan het opleiden, samenhang aan het opbouwen, of de acties aan het begeleiden? Deze dingen zijn niet van elkaar gescheiden. Ze zijn allemaal een deel, alles betreffende de wederopbouw van de inheemse manieren van leven en het opstaan tegen verdere vernietiging.

Mensen komen en gaan. Sommigen vertrekken na een paar dagen of weken, maar ze laten hun tegenzin om te gaan zien. Anderen maken plannen om te leven in door hout verwarmde tenten en tipi's doorheen de bitter koude winter van North Dakota.

Dit is hoe we moeten leven, één persoon bij ons kamp zegt. “We geven wat we moeten geven en nemen wat we nodig hebben.”

Het water beschermen en de heilige plaatsen bracht mensen hier. Maar de ervaring van hier veranderd levens en het creëert hernieuwde eenheid doorheen de inheemse volkeren, en daarmee een doel en kracht en vertrouwen dat niet zo gemakkelijk zal worden gedoofd.

Bron: http://goldenageofgaia.com/2016/09/16/standing-rock-sense-purpose-living/

Vertaling: wakkeremensen.blogspot.nl